شناسایی نشانه‌های فساد در لوازم آرایش

 ● اگر گیاهی است توجه کنید
 
 پنکیک از آن دسته لوازم آرایش هایی که احتمال فاسد شدن آن بسیار کم است و می توانید تا مدت ها استفاده کنید، هر پنکیکی را حداقل می توان یک تا ۲ سال استفاده کرد.

   بعضی از پنکیک هایی که منشا گیاهی دارند مقدار بسیار کمی آب دارند بنابراین اگر آن را در اطراف محیط های مرطوبی چون حمام قرار دهید احتمال رشد باکتری ها در آن وجود دارد. بنابراین اول از همه به برچسب پنکیک تان نگاه کنید اگر روی آن عبارت گیاهی (botanical) وجود داشت یا روی آن نوشته بود که موادی چون بابونه، آلوورا، بامبو، چای سبز یا... . دارد باید در نگهداری آن دقت بیشتری کنید چون در آن ها مقداری آب وجود دارد.
 

● خرابی اش را از ظاهرش بفهمید
 
 در رژلب ها آبی وجود ندارد بنابراین احتمال فاسد شدن آن ها بسیار کمتر است ولی از آن جا که این محصول مدام با لب ها در تماس هستند بهتر است هر سال عوض شوند.همچنین اگر به تازگی بیمار بوده اید بهتر است رژ خود را دور بیندازید.


   هم‌چنین رژلب ها مواد روغنی شکل دارند بنابراین در طول زمان بوی روغن مانده می گیرند.باید بدانید ظاهر این محصول می تواند فاسد شدنش را نشان دهد و هرگاه احساس کردید در بافت و ترکیب رژتان تغییری ایجاد شده، آن را دور بیندازید. یکی دیگر از نشانه های فاسدشدن سفت شدن رژ است به گونه‌ای که رنگدانه های آن به راحتی روی لب نمی نشینند و اگر شما از آن استفاده کنید ناصافی اش را احساس می کنید.

● دقت بیشتر در مورد سایه های کرمی و مایع
   اگر چشمانی حساس دارید یا به سلامت چشم های تان اهمیت فراوانی می دهید و نمی‌خواهید قرمز شوند یا به خارش بیفتند هر6 ماه یک بار سایه چشم تان را عوض کنید هرچند سایه ها تقریبا فرمولی شبیه باقی پودر ها مثل پنکیک، رژگونه دارند ولی از آنجا که با حساس ترین قسمت بدن سروکار دارند بنابراین انتقال باکتری ها به آن و بعد سرایتش به چشم می تواند بسیار خطرناک باشد، در مورد سایه چشم های غیرپودری و کرمی باید دقت بیشتری هم داشته باشید چون باکتری ها بسیار سریع تر در آن ها رشد می کنند، اگر با انگشت سایه می زنید قبلش کاملا دست های تان را بشویید . علاوه بر این هر تغییر رنگ یا بو می تواند نشانه خراب شدن سایه باشد.

● آلودگی بدون نشانه
   خط چشم مایع یا مداد باید هر ۳ ماه یک بار عوض شود. همانند سایه، خط چشم نیز نزدیک منطقه ای حساس استفاده می شود و اگر به باکتری ها آلوده باشد به راحتی آن را به چشم انتقال می دهد. آلودگی خط چشم معمولا هیچ نشانه آشکاری ندارد.اگر خط چشم تان آلوده باشد احتمال قرمزی، خارش و در موارد بد، التهاب به وجود می آ ید. البته از مداد چشم می توان مدت طولانی تری استفاده کرد به این شرط که به طور مرتب آن را بتراشید.

● اگر می خواهید جوش نزنید
 
 وقتی از کرم های گریم استفاده می کنید یعنی می خواهید جوش ها و جای آن ها را بپوشانید و قاعدتا نمی خواهید باعث ایجاد جوش شوید. ولی باید بدانید که اگر از یک کرم گریم بسیار قدیمی استفاده کنید احتمال این که روی صورت تان جوش به وجود بیاید زیاد است.
   متخصصان ترکیبات شیمیایی مواد آرایشی معتقدند:«وقتی رنگ کرم شما کمی تغییر کند نشان می دهد که فاسد شده است و دیگر قابل استفاده نیست.» کرم های گریم مایع بهتر است بعد از یک سال دور ریخته شوند ولی از پودر های گریم می توان تا ۲ سال استفاده کرد.

● دیر فاسد می شود

   
دقیقا همان قانونی که درباره پنکیک ها وجود داشت در مورد رژگونه های پودری هم صدق می‌کند یعنی اگر در مواد تشکیل دهنده آن آب وجود نداشته باشد، می توانید تا مدت ها از آن استفاده کنید ولی اگر رژگونه شما کرمی باشد باید هرسال آن را عوض کنید.
   اگر می خواهید عمر رژگونه را زیاد کنید به طور مرتب برس آن را بشویید و رژگونه را در محیطی تاریک و خشک نگهداری کنید.

   اگر رژگونه تان مرطوب یا نم دار شود، احتمال رشد باکتری ها در آن تسریع می شود این رطوبت می تواند ازتماس برس با کرم پودر یا کرم صورت به رژگونه سرایت کند. وقتی شما رژگونه خود را روی کرم صورت یا کرم پودر می مالید، چربی ها لابه لای موهای برس گیر می‌کنند و به رژگونه انتقال می یابند.

   این حالت باعث می شود، یک لایه کمرنگ سفید خاکستری روی رژگونه پودری یا لایه ای گچی روی کرم ها به وجود بیاد. برای این که از به وجود آمدن این حالت جلوگیری کنید بعد از استفاده از مرطوب کننده یا کرم پودر چند دقیقه صبر کنید و بعد رژگونه بزنید.

   هم‌چنین می توانید پیش از استفاده از رژگونه چربی های صورت را پاک کنید و پس از استفاده نیز برس رژگونه را با یک حوله خشک تمیز کنید. در مورد کرم ها و پودرها ترکیب ظاهری آن ها نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. اگر ترکیب رژگونه تان بسیار سفت و سخت شده بود و به راحتی از هم جدا نمی شد و تکان نمی خورد، باید یک رژگونه نو بخرید.
 
 

نظرات شما عزیزان:

علی
ساعت16:34---4 اسفند 1397
سلام سايت خوبي دارين. خوشحال ميشم به سايت من سر بزنيد و نظر بدين
فروشگاه رابو کالا http://www.rabokala.ir


اسما
ساعت10:36---12 تير 1392
واااااااااااااااااای برمن هم چنین!!!
منم یکی مثل رهگذر!!
باید تجدید نظر کنم دیگه ظاهراً اگه خودمو و پوسمتو دوس دارم

ــــــــــــــــــــــــ
سلیم......خوفی یاسی؟؟
خیر مقدم


عاشق تنها
ساعت17:53---10 تير 1392
سلام خيلي زيباست

هانیه
ساعت20:57---9 تير 1392


❤شــــــــــــــــراب شیـــــــــــــراز❤
ساعت7:47---9 تير 1392
چنين گفت زرتشت.........عاشق عاشق شدن باش و دوست داشتن را دوست بدار از تنفر متنفر باش به مهرباني مهر بورز با آشتي آشتي كن و از جدايي جدا باش..........

هانیه
ساعت21:44---8 تير 1392
سلام پریسا جووووون

پریسا
ساعت19:05---8 تير 1392
لطفا از ابزارهای رایگان آریا اسکین(لیدی پریسا قدیم) استفاده کنید و بهره ببرید.
تمامی ابزارهای نوین را از ما بخواهید.
هر نقطه نظری که دارید را با من (پریسا)درمیان بگذارید.
آریا اسکینـــــــ هر روز قیمت ارزانتر



هانیه
ساعت20:33---7 تير 1392
چرا نشد ادامه مطلب نظر بذارم؟
هورااااااااااااااااااااااااا
:- ))
از کامنت رهگذر خندم گرفت
اوریفلیم بخرید حالشو ببرید


ش
ساعت16:46---7 تير 1392
تمام دارایی ام خدایی است که دغدغه از دست دادانش را ندارم...
سلام خیر مقدم خانم گل.خوش باشی عزیزم


shakiba
ساعت12:04---7 تير 1392
یاسی گلم
اومدی بالخره عزیزم
خوش اومدی اوغور بخیر...
کوجااااااااااااااا بودی خانم؟؟!!
نگفته بودی ما دق کنیم ازت خبر نداشتیم..
خب حالا می بخشمت دیگه چه کنم؟
مطلب خوبی گذاشتی دارم فک میکنم به این که منم خیلی از این کرمها و رژلبای زیبا و خو شگلمو باید بندازم دور اگه میخوام خوشگل بمونم... آره؟؟
اینجوریه دیگه چه میشه کرد؟؟ باید بریم خرج کنیم نوشو بخریم دیگه..


پریسا
ساعت11:28---7 تير 1392
اگر سایه ها شکسته باشد می توانیم آنها را به لاک تبدیل کنیم لطفا در مورد طرز درست کردن لاک در خانه هم مطلب بگذارید.
در مورد ماسک های صورت هم اگر می شود


جوجو
ساعت23:22---6 تير 1392

هورااااااااااااااااااااااااا اااااا بلاخره اومد یاس عزیزم.
چه عجب بابا اومدی فک کردم گیده نمیای
خوووووووووووووووش اوووووووووووووومدی عسیسم
با این مطلبی که گذاشتی فک کنم خیلیا مثل من و رهگذر و .... حتما باید تجدید نظری بکنیم روی محصولات ارایشی که داریم استفاده میکنیم . بعضیاشونو خیلی دوس دارم آخه!!!
اما باید باهاش وداع کنم دیگه باشه یاسی جون . ممنون از این پست


مصطفی
ساعت22:50---6 تير 1392
سلامت باشی و جاویدان

مصطفی با تمام مهربونیهااااااااااااش
به یادت هستم همیشه
مرسی


رهگذر
ساعت22:06---6 تير 1392
وای بر من!! یعنی من لوازم آرایشمو فاسد فاسد دارم استفاده میکنم؟؟!!!

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • مال ای اس
  • آریس پیکس